Info

  • Vytisknout

Online sledování bonity odběratelů = maximální prevence před prodejem budoucímu dlužníkovi

Tato nová funkce, umožňuje sledovat on-line bonitu (resp. kredibilitu) vašich obchodních partnerů. Informace o aktuálním stavu bonity je zobrazována nejen přímo na kartě obchodního partnera, ale zároveň je i signalizována barevným semaforem  (pro dobrou, zhoršenou nebo rizikovou bonitu) ve všech seznamech, na všech dokladech a ve všech informačních funkcích, kde obchodní partner (odběratel, dodavatel, přepravce) figuruje.

Nová verze na nebezpečí snížené bonity automaticky upozorňuje (podobně jako třeba při kontrole vašich dlužníků) již při zahájení prodeje zboží, příjmu objednávky nebo tvorbě nabídky. Takže obsluha může operativně zasáhnout a na doporučení programu nabídnout zákazníkovi například pouze platbu v hotovosti. 

Bonita je u jednotlivých dokladů automaticky kontrolována i dodatečně pro případ, že dojde ke změně bonity až po vytvoření dokladu. Znamená to tedy, že již několik okamžiků po spuštění této nové verze na vaše stávající data, budete mít přehledné informace o bonitě všech vašich dosud evidovaných obchodních partnerů a barevně označeny jejich doklady se zhoršenou nebo rizikovou bonitou. Signalizace stavu bonity vašich zákazníků je také velmi užitečná při prohlížení knih pohledávek a závazků nebo při vystavování vzájemných zápočtů, potvrzení pohledávek, upomínek apod.. 

Sledování bonity a kredibility zákazníků má, na rozdíl od sledování vašich dlužníků, obrovskou výhodu v tom, že vám může pomoci odhalit potenciálního dlužníka ještě před tím než se jím i u vaší firmy skutečně stane. Nová verze sleduje automaticky nejenom bonitu všech vašich stávajících zákazníků, ale i všech nových obchodních partnerů, se kterými jste zatím ještě neobchodovali. Již při zadávání karty nového odběratele nebo dodavatele vás totiž Cézar o aktuálním stav bonity vašeho nového partnera nepřehlédnutelně informuje. 

 

Co je to bonita firem a jak ji CEZAR zjišťuje?

 

Bonita (nebo také kredibilita) firmy vyjadřuje důvěryhodnost firmy a její schopnost dostát svým finančním závazkům. Údaje o bonitě firem Cézar zjišťuje z centrální celorepublikové databáze, která se specializuje na sběr dat ze všech možných veřejných i neveřejných databází a registrů - jedná se například o insolvenční rejstřík, dlužnické databáze, katastr nemovitostí, registry zdravotních pojišťoven, burzy pohledávek apod.. Tato data jsou následně automaticky analyzována a každá firma je pak podrobena důkladné kontrole, která v datech odhaluje potenciálně rizikové faktory. Databáze v současné době obsahuje více než 400.000 firem z celé České republiky, které mají zhoršenou nebo rizikovou bonitu (kredibilitu). Cézar si z této databáze každý den automaticky načítá aktuální údaje. Aktualizace probíhá zcela automaticky na pozadí, takže nikoho nezdržuje ani neobtěžuje. 

 

Unikátní funkce - automatické sledování a stahování ceníků vaší konkurence

 

 

On-line sledování a stahování ceníků vaší konkurence je nová a mezi ekonomickými systémy zcela unikátní funkce umožňující automatické sledování vaší konkurence inzerující na Internetu, stahování a analyzování jejích ceníků a následnému vyhodnocování s možností porovnávání a změn vašich prodejních cen dle vybraných cen konkurenčních prodejců. 




Jaké konkurenční (nebo dodavatelské) ceníky umí Cézar stahovat?

 

Nezáleží na tom, s jakým sortimentem zboží obchodujete, zda jste výrobce nebo dovozce, velkoobchod, maloobchod nebo třeba e-shop. Pokud vaše konkurence inzeruje své ceny na internetu (v internetovém katalogu), nový Cézar si je sám automaticky najde. Dokonce ani není potřeba v Cézarovi zadávat, jak se vaše konkurence jmenuje. Pokud, ve svém ceníku uvádějí podobný název zboží jako vy, Cézar si vaši konkurenci najde úplně sám! 

Jak stahování ceníků vaší konkurence do Cézara funguje?

 

Tato nová funkce sama na pozadí spustí každý den prohledávání internetových stránek. Automaticky na internetu vyhledá všechny vámi prodávané druhy zboží a k nim zjistí a stáhne inzerované ceníky. Ke každému zboží si Cézar stáhne a uloží cca 20 až 30 vašich konkurenčních prodejců, které automaticky setřídí od nejlevnějšího po nejdražšího. 

Jaké operace je poté možné se staženými ceníky provádět?

 

Stažené konkurenční nebo dodavatelské ceníky lze u každého vašeho zboží zobrazovat v přehledném seznamu, ve kterém okamžitě vidíte, kteří prodejci tohoto zboží jsou nejlevnější a jaké mají aktuální ceny, ale i o kolik je jejich cena levnější nebo dražší než vaše, jestli mají zboží momentálně skladem (případně jaká je jejich inzerovaná dodací lhůta) a také jaká je průměrná prodejní cena tohoto zboží na trhu. Tento přehledný seznam lze zobrazit prakticky kdekoliv a kdykoliv v programu - třeba i při prodeji, nákupu nebo zadávání objednávky... 
Kromě zobrazování a tisku seznamu konkurenčních prodejců a jejich ceníků, lze stažené konkurenční ceníky i hromadně vyhodnocovat a porovnávat s vašimi cenami. Můžete si například nechat označit všechny položky na skladě, u kterých jsou vaše prodejní ceny nejlevnější nebo naopak nejdražší "na trhu". 
Stejně tak lze vaše ceny porovnávat s cenami libovolného vybraného konkurenta. V případě potřeby je dokonce možné dle vybraného konkurenčního ceníku provádět ipřeceňování vašeho zboží. A mít tak například u vybraného sortimentu automaticky vždy o něco nižší ceny než váš největší konkurent nebo leader trhu. 

Další zajímavou funkcí je možnost zadat si přímo k vašim jednotlivým sortimentům zbožíprioritně sledované „konkurenty“. Takto lze předem určit (vyjmenovat) až šest firem, u nichž chcete přednostně sledovat ceny daného sortimentu. Ceník takto určeného „konkurenta“ lze pak snadno zapnout a zobrazit u vašich položek ve skladové evidenci spolu s informací o kolik procent je vaše firma na daném zboží dražší či levnější. U takto prioritně sledovaných prodejců program zaznamenává i historii všech jejich stažených cen

Chcete otevřít webové stránky vašeho konkurenta, ze kterých Cézar stáhnul aktuální informace?

 

Není nic snažšího. Stačí stisknout na příslušné nabídce v seznamu Enter a Cézar vám ihnedotevře příslušnou webovou stránku vašeho konkurenta (nebo dodavatele), na které je přímo nabízeno konkrétní zboží. Snadno se tak můžete přesvědčit, že si Cézar vaše konkurenční firmy ani jejich ceníky opravdu nevymýšlí... :-) 

Chcete vyhledat levnějšího dodavatele a zboží u něj rovnou objednat?

 

Ačkoliv byla tato funkce primárně navržena pro sledování cen vaší konkurence. Stejně dobře se dá použít i pro vyhledávání seznamu možných dodavatelů zboží s okamžitou informací nejenom o cenách, ale i zda má prodejce zboží momentálně skladem případně jaká je jeho dodací lhůta. Pokud by jste si přáli u vybraného dodavatele zboží objednat, stačí na něm v seznamu stisknout Enter a Cézar vám ihned otevře webovou stránku, na které dodavatel nabízí své zboží a ze které lze zboží přímo i objednat (vložit do košíku). 

Jste výrobce nebo dovozce zboží a chcete monitorovat vaše prodejce?

 

Stejně tak, jako lze tuto novou funkci programu velmi dobře využít pro vyhledávání nejlevnějších dodavatelů nebo přímo pro objednávání zboží, mohou ji výrobci nebo dovozci využívat pro monitorování své prodejní nebo dealerské sítě. Pokud vaši dealeři, kteří od vás zboží nakupují a dále jej prodávají koncovým zákazníkům nebo velkoobchodům, inzerují své ceny na internetu nebo dokonce provozují e-shop, není pro Cézara problém automaticky sledovat a stahovat jejich ceníky. S novou verzí tak můžete snadno sledovat nejenom skutečné koncové ceny, za které se prodává "vaše" zboží, ale i (vzhledem k tomu, že znáte ceny za které jste zboží vašim dealerům prodali) i marže jednotlivých prodejců. 

 

Marketingové a informační kampaně - nový způsob informování vašich zákazníků

 

Nová verze 17.0 přináší zcela nový neotřelý způsob, jak informovat vaše zákazníky o vašich právě probíhajících nebo připravovaných akcích a reklamách nebo jiných důležitých informacích. Nová verze zavádí novou centrální evidenci marketingových a informačních kampaní. U každé vaší kampaně si můžete určit, od kdy do kdy probíhá, pro jakou skupinu zákazníků platí a na jakých typech dokladů nebo emailů se má zobrazovat. 

Takto definované kampaně se pak zcela automaticky tisknou nebo zobrazují na vámi určených typech dokladů. Kampaně lze úspěšně využívat jak pro informace reklamního nebo marketingového charakteru, tak pro jakékoliv jiné důležité informace, které nechcete, aby vaši odběratelé přehlédli. V nastavení každé kampaně lze určit, jak bude oblast, ve které se mají reklamní pruhy na dokladech objevovat, veliká a také, ve které části (nebo částech) dokladu se mají tyto pruhy zobrazovat (resp. tisknout). 

Hlavní součástí nastavení každé reklamní kampaně je jeden nebo více reklamních pruhů(boxů), které jsou tvořeny vámi definovanými texty, obrázky a aktivními odkazy. Pokud reklamní kampaň obsahuje více reklamních pruhů, program pak automaticky vybírá, který reklamní pruh se bude na aktuální doklad zobrazovat. Výhodou více reklamních pruhů je, že pokud se jednomu zákazníkovi tiskne v období trvání marketingové kampaně více dokladů (např. zákazník u vás nakupuje častěji), tisknou se i na jeho doklady různé reklamní pruhy. 

Každá reklamní kampaň může být určená jen pro tištěné nebo jen pro elektronické nebo pro oba druhy dokladů. Navíc lze v definici kampaně zadat odlišné sady reklamních pruhů pro tištěné a elektronické doklady - pro tisk mohou být obrázky třeba pouze černobílé zatímco pro elektronické doklady mohou být plnohodnotně barevné apod.. V elektronických dokladech mohou mít reklamní pruhy i svou aktivní funkci, kdy se po kliknutí na reklamní pruh může například otevřít vámi určená webová stránka s nabídkou konkrétního inzerovaného produktu nebo vašeho eshopu apod.. 

Na jaké typy dokladů lze kampaně tisknout?

 

V podstatě na jakékoliv doklady, které vystavujete vašim zákazníkům - počínaje běžnými, zálohovými nebo proforma fakturami, přes nabídky, potvrzení objednávek, až po proforma nebo běžné dodací listy nebo prodejky.